AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN MEYAMETRE( MESLEKİ YAŞAM ENVANTERİ) PROJESİNİ OKULUMUZDA UYGULAMAYA BAŞLADIK.

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN MEYAMETRE( MESLEKİ YAŞAM ENVANTERİ) PROJESİNİ OKULUMUZDA UYGULAMAYA BAŞLADIK.

Meyametre(Mesleki Yaşam Envanteri) Projesi Kapsamında ilimizdeki 8. ve 9.sınıf öğrencilerinin mesleki ilgi ve eğilimlerini ölçmek, mesleki ve teknik eğitim veren kurumlardan haberdar olmalarını sağlamak, bu kurumlara yönlendirerek ilgi ve yeteneklerine uygun meslek seçimi ile zanaat sahibi nitelikli lise mezunu öğrencilerin sayısını arttırmak amacıyla ilimiz ortaokul ve liselerinde uygulanmaya başlayan proje okulumuz 8.sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.

 

Başvuru tarihleri 11Mart- 05 Nisan 2024 .

20.03.2024 108

HEDEFLER:
Bu çalışma ile;

  •  Öğrencilere ve velilere “Mesleki ve Teknik Eğitim”in tanıtılması,
  •  “Mesleki ve Teknik Eğitim” veren kurumlara yönelimin artırılması,
  •  “MEGEP”, “Mesleğim Hayatım Portalı”nın tanıtılmasını sağlayarak yaygınlaştırılması,
  •  8 ve 9. sınıf öğrencilerinin kişisel gelişim ve lise tercihlerine rehberlik edilmesi,
  •  8 ve 9. sınıf öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerine uygun doğru meslek seçimi yapmalarının sağlanması,
  •  Sektör ve toplumdaki mesleki eğitim ve meslek liselerine ilişkin algıların olumlu yönde geliştirilmesi,
  •  8 ve 9. sınıf öğrencileri için yürütülen mesleki rehberlik faaliyetlerinin geliştirilmesi,
  •  Öğrencilerimizin lise tercihleri veya okul türü değişimlerinde daha bilinçli karar vermelerine katkı sağlanması,

hedeflenmektedir.



PROJENİN ÖZETİ:
8 ve 9. sınıflar öğrencilerin hayatlarına yön vermeleri için önemli bir dönemdir.
Yapacakları lise tercihleri veya okul türü değişimleri gelecekleri için doğru karar vermelerini
sağlayacaktır. Günümüzde çok sayıda lise mezunu olmasına karşın zanaat sahibi nitelikli lise
mezunu öğrenci sayısı yetersizdir. Bu durum öğrenci ve velilerin mesleki eğitimin avantajları
konusunda yeterli bilgi sahibi olmamasının bir sonucudur.


Mesleki yönelim ile ilgili yapılan çalışmalardan en bilineni Dr. John Holland
tarafından 1959 yılında geliştirilen “Mesleki Tercih Teorisi”dir. Holland, ortaya koyduğu
kuramsal yaklaşımla insanların kişilik tiplerinin birbirinden farklı olduğunu ve kişilerin sahip
olduğu kişilik tipleriyle uyumlu mesleki çevrelerde başarılı ve mutlu olacağını belirtmiş ve
mesleki yaklaşım envanterini ortaya koymuştur. Doç. Dr. Abdullah ATLİ ve Dr. Gökay
KELDAL, 2017 yılında yayınlanan makalelerinde Holland’ın Tipoloji Kuramı çerçevesinde
30 soruluk yeni bir envanter geliştirmişlerdir.


 Bu proje ile Doç. Dr. Abdullah ATLİ ve Dr. Gökay KELDAL’ın oluşturduğu
“Mesleki Kişilik Tipleri Envanteri” 8 ve 9. sınıf öğrencilerine uygulanacaktır. Envanter
sonuçları psikolojik danışman ve rehber öğretmenleri önderliğinde meslek lisesini tercih
etmesi gereken öğrencilerin tespiti ve yönlendirilmesi ile okul değişimi yapmak isteyen 9.
sınıf öğrencileri için kullanılacaktır. “Mesleki ve Teknik Eğitim”i tercih etmek isteyen
öğrencilerin bilinç düzeyi artırılarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda lise tercihi yapmalarına
rehberlik edilecektir.  Doğru alan ve dalı tercih eden öğrenciler ile meslek liselerindeki başarı
oranı artarak mesleğini seven zanaatkar öğrencilerin yetişmesi sağlanacaktır. 

 
Bu çalışma sonunda meslek liselerine 2023-2024 eğitim öğretim yılında kayıt olan
öğrenci sayısı ile 2024-2025 eğitim öğretim yılında kayıt olacak öğrenci sayısı ve uzun
vadede nitelikli çalışan iş gücünün karşılaştırılması sağlanacaktır.